EK-5
|
Etkinlik Adı: Kukla İle Öğreniyorum
|
Anahtar Kelimeler: İletişim, Kukla
|
|
Ders: Sosyal Bilgiler
|
Etkinliğin Kısa Açıklaması: Bu etkinliğin amacı
öğrencilerin olumlu ve olumsuz iletişime neden olan faktörleri yaşantı
yoluyla deneyimlemelerini, olumlu iletişim unsurlarını toplumsal ilişkilerinde
kullanmalarını sağlamaktır.
|
|
Sınıf: 7. sınıf
|
Süre:
40+40+40=120’
|
|
Öğrenme alanı/Ünite:
|
Birey
ve Toplum
|
|
Kazanım(lar):
|
SB.7.1.2 Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim
yollarını kullanır
|
|
Alana Özgü Beceri(ler):
|
·
İletişim becerisi
·
Yaratıcı düşünme becerisi
·
İş birliği becerisi
|
|
Yetkinlik(ler):
|
·
Ana Dilde İletişim
·
Sosyal ve Vatandaşlıkla İlgili Yetkinlikler
·
Kültürel Farkındalık ve İfade
|
|
Değer(ler)
|
·
Duyarlılık
·
Sevgi
·
Saygı
|
|
Yöntem/ teknikler
|
Düz anlatım, Soru Cevap Yöntemi, Gösterip
Yaptırma Yöntemi, İşbirlikli Öğrenme
|
|
Öğretim materyalleri
|
Ek 1’de yer alan “Son Akşam Yemeği” tablosu, Ek
2’de yer alan kukla görseli, Çalışma yaprağı 1, A4 kağıtları, Çorap, Boncuk,
Yapıştırıcı, Makas, Sarı ip, Kırmızı ip, Siyah ip
|
|
İşleniş/süreç :
1. Öğrencilere
dersin girişinde Ek 1’de yer alan iletişimle alakalı Leonardo Da Vinci’nin
“Son Akşam Yemeği” tablosu gösterilir. Tabloyu incelemeleri ve tablodan yola
çıkarak olumlu ve olumsuz iletişime neden olan faktörlerin neler
olabileceklerini düşünmeleri istenir (5’).
2. Bu süreç
bittikten sonra her öğrenciler konuyla alakalı düşüncelerini açıklar ve
öğretmen tarafından bu düşünceler tahtaya not edilir (10’).
3. Öğrenciler
dört gruba ayrılır (Öğretmen bu ayırma işlemini istediği şekilde
gerçekleştirebilir). Her gruptan kendilerine bir grup ismi belirlemesi
istenir (3’)
4. Her gruba
çalışma yaprağı 1 ve A4 kâğıtları dağıtılır. Öğrencilerden bu dağıtılan çalışma
yaprağında yer alan şiirden hareketle olumlu iletişimin gerçekleşmesi için
nelerin olması gerektiğini A4 kâğıdına açıklamaları istenir (10’)
5. Yazma işlemi
bittikten sonra her grubun sözcülerinin şiirden yola çıkarak oluşturdukları
olumlu iletişim kurmamızı sağlayan faktörleri tahtada sunmaları istenir
(10’).
6. Sunumlar
tamamlandıktan sonra öğretmen tarafından olumlu ve olumsuz iletişim unsurlarının
neler olduğu anlatılır (15’).
7. Her gruba
öğrenci sayısı kadar çorap, bol miktarda boncuk, yapıştırıcı, makas, siyah,
kırmızı ve sarı ipler dağıtılır (Bu malzemeler öğretmen tarafından da
karşılanabilir öğrencinin de temin etmesi istenilebilir). (2’)
8. Dağıtılan bu
malzemelerden yararlanılarak çoraptan kukla yapılacaktır. Öncelikle kukla yapımı öğretmen tarafından öğrencilere
gösterilerek anlatılır ( Kukla Yapımı: Çorabın üzerine iki adet aralıklı bir
şekilde boncuk yapıştırılarak göz, Kırmızı ipten yararlanılarak dudak, siyah
ipten yararlanılarak burun yapılır. Tercihen sarı ve siyah ipler çorabın uç
kısmına yapıştırılarak saç yapılır ve kukla tamamlanır). (5’)
9. Öğrenciler
öğretmenin gösterdiği şekilde birbirlerinden yardım alarak ve birbirlerine
yardım ederek kuklalarını yaparlar (15’).
10. Kukla yapım
işlemi tamamlandıktan sonra her gruptan içinde gündelik yaşamda karşılaştıkları
olaylardan hareketle olumlu iletişim yollarını kullanarak kısa bir senaryo
yazmaları istenir. Senaryo metni içerisinde geçecek kişi sayısı grup üyesi
sayısı kadardır ( Örneğin; grupta beş kişi varsa, beş kukla yapıldığı için
her öğrencinin kukla canlandırma sanatını gerçekleştirmesi amacıyla yazılan
senaryo metninde beş kişi yer almalıdır). (20’)
11. Her grup
senaryo metnini oluşturduktan sonra yazmış oldukları metinlerle yapmış
oldukları kuklaları canlandırmak için prova yapar (10’).
12. Senaryolar prova
edildikten sonra gruplar teker teker kukla canlandırma sanatını sergilemek
için tahtaya çıkar ve senaryolarını canlandırır (15’).
|
||
Uyarı ve Öneriler:
·
Öğrencilerin kukla yapım aşamasında herhangi
bir olumsuz durumla karşılaşmaması için boncuk ve makas kullanımları öğretmen
gözetiminde yapılmalıdır.
·
Öğretmen öğrencilerin kukla yapımı esnasında
rehber olmalı her grubu gezerek öğrencilerin hatalarını veya eksiklerini
denetleyerek düzeltmeleri yönünde dönütler vermelidir.
·
Kukla yapımı ve kuklaların canlandırılması için
prova aşamasında öğrenciler aktif olacağı için aşırı gürültünün çıkması
öğretmen denetiminde engellenmelidir.
·
Grup çalışmalarında her grup üyesinin sürece
katılıp katılmadığına dikkat edilmeli, öğrenciler sürece dahil edilmelidir.
|
||
Etkinliğin Alternatif Uygulanışı:
·
Kukla yapımında çorap yerine kâğıt kullanılarak
Origami’den (Kağıt katlama sanatı) yararlanılabilir.
|
||
Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin kukla
canlandırma sanatı için yazmış oldukları senaryolarda olumlu iletişim yollarını
gündelik yaşama uyarlayıp uyarlamadıklarına bakılacaktır. Ölçme kriteri
olarak olumlu iletişim yollarının senaryoda kullanılıp kullanılmadığı ölçüt
sayılacaktır.
|
||
Etkinliğin Taslak Çizimi
|
Ek 1: Son Akşam Yemeği Tablosu
Kaynak:https://www.google.com/search?q=son+ak%C5%9Fam+yeme%C4%9Fi&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQ1eqnhLjgAhXvgM4BHSPgBuAQ_AUIDigB&biw=1366&bih=657#imgrc=M0QxFF-1vDvg3M:
(E.T: 13.02.2019)
Çalışma Yaprağı 1: İletişim Şiiri
İletişimin Önemi
İletişim deyince akla,
Sözlü iletişim gelir çoğunlukla.
Mesaj alışverişi varsa,
Eğer kişiler arasında.
Sözlü iletişim gelir çoğunlukla.
Mesaj alışverişi varsa,
Eğer kişiler arasında.
İletişim kurulmuştur aslında,
Anlamlı her şey bir mesajdır.
Söylenen, söylenmeyen her şeyin,
Mutlak bir anlamı vardır.
Anlamlı her şey bir mesajdır.
Söylenen, söylenmeyen her şeyin,
Mutlak bir anlamı vardır.
Yüz ifademizin, duruşumuzun,
Sesimizin tonu ve bakışımızın.
Yaptığımız, yapmadığımız her şeyin,
Mutlaka bir anlamı vardır.
Sesimizin tonu ve bakışımızın.
Yaptığımız, yapmadığımız her şeyin,
Mutlaka bir anlamı vardır.
Karşılaşan iki kişinin,
Konuşmamasının verdiği mesaj.
Benim için değersizsin,
Benden uzak dur olabilir.
Konuşmamasının verdiği mesaj.
Benim için değersizsin,
Benden uzak dur olabilir.
Selam vermekle insanlara,
Benim için değerlisiniz.
Sizi önemsiyorum,
Mesajını veririz.
Benim için değerlisiniz.
Sizi önemsiyorum,
Mesajını veririz.
Selamlaşmak bir erdemdir,
Günaydın, merhaba, iyi günler,
Sözlerini sık kullanmak,
Bir uygarlık ölçüsüdür.
Günaydın, merhaba, iyi günler,
Sözlerini sık kullanmak,
Bir uygarlık ölçüsüdür.
Ek 2
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder