22 Nisan 2020 Çarşamba

7. Sınıf 1. Ünite 2.Kazanım (Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır)



EK-5
ETKİNLİK TASLAĞI
Etkinlik Adı: Kukla İle Öğreniyorum
Anahtar Kelimeler: İletişim, Kukla
Ders: Sosyal Bilgiler
Etkinliğin Kısa Açıklaması: Bu etkinliğin amacı öğrencilerin olumlu ve olumsuz iletişime neden olan faktörleri yaşantı yoluyla deneyimlemelerini, olumlu iletişim unsurlarını toplumsal ilişkilerinde kullanmalarını sağlamaktır.
Sınıf: 7. sınıf
Süre:  40+40+40=120’

Öğrenme alanı/Ünite:
Birey ve Toplum
Kazanım(lar):
SB.7.1.2 Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır
Alana Özgü Beceri(ler):
·         İletişim becerisi
·         Yaratıcı düşünme becerisi
·         İş birliği becerisi
Yetkinlik(ler):
·         Ana Dilde İletişim
·         Sosyal ve Vatandaşlıkla İlgili Yetkinlikler
·         Kültürel Farkındalık ve İfade
Değer(ler)
·         Duyarlılık
·         Sevgi
·         Saygı
Yöntem/ teknikler
Düz anlatım, Soru Cevap Yöntemi, Gösterip Yaptırma Yöntemi, İşbirlikli Öğrenme
Öğretim materyalleri
Ek 1’de yer alan “Son Akşam Yemeği” tablosu, Ek 2’de yer alan kukla görseli, Çalışma yaprağı 1, A4 kağıtları, Çorap, Boncuk, Yapıştırıcı, Makas, Sarı ip, Kırmızı ip, Siyah ip
İşleniş/süreç :
1.      Öğrencilere dersin girişinde Ek 1’de yer alan iletişimle alakalı Leonardo Da Vinci’nin “Son Akşam Yemeği” tablosu gösterilir. Tabloyu incelemeleri ve tablodan yola çıkarak olumlu ve olumsuz iletişime neden olan faktörlerin neler olabileceklerini düşünmeleri istenir (5’).
2.      Bu süreç bittikten sonra her öğrenciler konuyla alakalı düşüncelerini açıklar ve öğretmen tarafından bu düşünceler tahtaya not edilir (10’). 
3.      Öğrenciler dört gruba ayrılır (Öğretmen bu ayırma işlemini istediği şekilde gerçekleştirebilir). Her gruptan kendilerine bir grup ismi belirlemesi istenir (3’)
4.      Her gruba çalışma yaprağı 1 ve A4 kâğıtları dağıtılır. Öğrencilerden bu dağıtılan çalışma yaprağında yer alan şiirden hareketle olumlu iletişimin gerçekleşmesi için nelerin olması gerektiğini A4 kâğıdına açıklamaları istenir (10’)
5.      Yazma işlemi bittikten sonra her grubun sözcülerinin şiirden yola çıkarak oluşturdukları olumlu iletişim kurmamızı sağlayan faktörleri tahtada sunmaları istenir (10’).
6.      Sunumlar tamamlandıktan sonra öğretmen tarafından olumlu ve olumsuz iletişim unsurlarının neler olduğu anlatılır (15’).
7.      Her gruba öğrenci sayısı kadar çorap, bol miktarda boncuk, yapıştırıcı, makas, siyah, kırmızı ve sarı ipler dağıtılır (Bu malzemeler öğretmen tarafından da karşılanabilir öğrencinin de temin etmesi istenilebilir). (2’)
8.      Dağıtılan bu malzemelerden yararlanılarak çoraptan kukla yapılacaktır.  Öncelikle kukla yapımı öğretmen tarafından öğrencilere gösterilerek anlatılır ( Kukla Yapımı: Çorabın üzerine iki adet aralıklı bir şekilde boncuk yapıştırılarak göz, Kırmızı ipten yararlanılarak dudak, siyah ipten yararlanılarak burun yapılır. Tercihen sarı ve siyah ipler çorabın uç kısmına yapıştırılarak saç yapılır ve kukla tamamlanır). (5’)
9.      Öğrenciler öğretmenin gösterdiği şekilde birbirlerinden yardım alarak ve birbirlerine yardım ederek kuklalarını yaparlar (15’).
10.  Kukla yapım işlemi tamamlandıktan sonra her gruptan içinde gündelik yaşamda karşılaştıkları olaylardan hareketle olumlu iletişim yollarını kullanarak kısa bir senaryo yazmaları istenir. Senaryo metni içerisinde geçecek kişi sayısı grup üyesi sayısı kadardır ( Örneğin; grupta beş kişi varsa, beş kukla yapıldığı için her öğrencinin kukla canlandırma sanatını gerçekleştirmesi amacıyla yazılan senaryo metninde beş kişi yer almalıdır). (20’)
11.  Her grup senaryo metnini oluşturduktan sonra yazmış oldukları metinlerle yapmış oldukları kuklaları canlandırmak için prova yapar (10’).
12.  Senaryolar prova edildikten sonra gruplar teker teker kukla canlandırma sanatını sergilemek için tahtaya çıkar ve senaryolarını canlandırır (15’).
Uyarı ve Öneriler:  
·         Öğrencilerin kukla yapım aşamasında herhangi bir olumsuz durumla karşılaşmaması için boncuk ve makas kullanımları öğretmen gözetiminde yapılmalıdır.
·         Öğretmen öğrencilerin kukla yapımı esnasında rehber olmalı her grubu gezerek öğrencilerin hatalarını veya eksiklerini denetleyerek düzeltmeleri yönünde dönütler vermelidir.
·         Kukla yapımı ve kuklaların canlandırılması için prova aşamasında öğrenciler aktif olacağı için aşırı gürültünün çıkması öğretmen denetiminde engellenmelidir.
·         Grup çalışmalarında her grup üyesinin sürece katılıp katılmadığına dikkat edilmeli, öğrenciler sürece dahil edilmelidir.

Etkinliğin Alternatif Uygulanışı:
·         Kukla yapımında çorap yerine kâğıt kullanılarak Origami’den (Kağıt katlama sanatı) yararlanılabilir.
Ölçme ve Değerlendirme: Öğrencilerin kukla canlandırma sanatı için yazmış oldukları senaryolarda olumlu iletişim yollarını gündelik yaşama uyarlayıp uyarlamadıklarına bakılacaktır. Ölçme kriteri olarak olumlu iletişim yollarının senaryoda kullanılıp kullanılmadığı ölçüt sayılacaktır.
Etkinliğin Taslak Çizimi
































Ek 1: Son Akşam Yemeği Tablosu







Çalışma Yaprağı 1: İletişim Şiiri

İletişimin Önemi
İletişim deyince akla,
Sözlü iletişim gelir çoğunlukla.
Mesaj alışverişi varsa,
Eğer kişiler arasında.
İletişim kurulmuştur aslında,
Anlamlı her şey bir mesajdır.
Söylenen, söylenmeyen her şeyin,
Mutlak bir anlamı vardır.
Yüz ifademizin, duruşumuzun,
Sesimizin tonu ve bakışımızın.
Yaptığımız, yapmadığımız her şeyin,
Mutlaka bir anlamı vardır.
Karşılaşan iki kişinin,
Konuşmamasının verdiği mesaj.
Benim için değersizsin,
Benden uzak dur olabilir.
Selam vermekle insanlara,
Benim için değerlisiniz.
Sizi önemsiyorum,
Mesajını veririz.
Selamlaşmak bir erdemdir,
Günaydın, merhaba, iyi günler,
Sözlerini sık kullanmak,
Bir uygarlık ölçüsüdür.





  
Ek 2




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder