6 Mayıs 2020 Çarşamba

ÇORAPTAN KUKLA ETKİNLİĞİ



Etkinliğin Amacı:  Bu etkinlik ile  öğrencilerin derslerde daha etkin rol almaları ve işbirliğine dayalı öğrenme süreçlerinin oluşması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra öğrenme süreçlerinin yaparak-yaşayarak eğitime uygun olarak düzenlenmesi, ders sürecinin eğlenceli hale getirilmesi , böylece öğrenci verimliliğini arttırmak hedeflenmiştir.

Etkinliğin Kullanılabileceği Diğer Disiplinler: Bu etkinliği tüm branş öğretmenleri uygun gördükleri kazanımlarda kullanabilirler. Burada dikkat edilmesi gereken nokta kazanımların, yapılan kuklaları konuşturmaya uygun olmasıdır.

Etkinliğin Kullanılabileceği Örnek Kazanım:   SB.7.1.2 ( Sosyal Bilgiler Dersi 7. Sınıf 1. Ünite 1. Kazanım) Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır.






Yukarıda Görsellerini Gördüğünüz Çoraptan Kuklaların Yapılışı: Her öğrenciye çoraplar dağıtılır. Dağıtılan çorapların üzerine öğrenciler kendi yaratıcılıklarını kullanarak ağız, burun, göz, diş gibi şekiller çizer. İsteyen öğrenci göz yerine düğme yapıştırabilir. Yine isteyen öğrenci örgü ipi ile kuklasına saçlar yapabilir ( Kuklaların şekillendirilmesi konusunda öğrenciler tamamen özgür bırakılmalıdır). Yapıştırılan malzemeler kuruduktan sonra öğrencilerin yazdıkları senaryolar veya öğretmen tarafından verilen konuşma metinleri çoraptan kuklalar aracılığıyla canlandırılır.

Çoraptan Kukla Etkinliğinin Malzemeleri: Çorap, Renkli Kalemler, Düğme, Yapıştırıcı, Makas, Örgü İpi (Siyah, sarı, kahverengi renklerde), Konuşma Metni (Öğretmen tarafından verilecekse)


Not: 
  1. Öğrencilerden çoraptan kuklalar yaptırılmadan önce, işlenen kazanımla alakalı öğrenmelerini istediğimiz konuları içeren senaryolar yazmaları istenir. Örneğin; yukarıdaki kazanıma uygun olarak öğrencilerden gündelik yaşamda karşılaştıkları olaylardan hareketle olumlu iletişim yollarını kullanarak kısa bir senaryo yazmaları istenmiştir.
  2. Senaryo yazma işleminde öğrenciler homojen veya heterojen bir şekilde gruplara ayrılabilir. Eğer senaryo yazdırılmayacak ise öğretmen tarafından anlatılan kazanımlara uygun konuşma metinleri öğrencilere verilmelidir. 
  3. Öğrencilere malzemeler öğretmen tarafından verilebileceği gibi öğrenciler tarafından da temin edilebilir.
  4. Kukla yapımı bireysel olabileceği gibi grupça da yapılabilir (Öğrenciler arasında iş birliği ve iş bölümü olması isteniyorsa grup ile yapımına özen gösterilmelidir).


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder